dijous, 10 d’abril del 2008

Procés de creació del retrat d'un personatge



El primer que he fet és el fons, amb una esponja grossa (ara no recordo quina)


En una capa diferent he posat el dibuix de línia. Ho he fet així i no amb el quick clone perque la meva idea era conservar la línia en la imatge definitiva. Després, a la capa del fons, he donat les primeres llums. Aquí la tècnica és oli (Smeary round) difuminat amb l'oily blender (vaja, una base d'oli convencional)


Amb el mateix procediment que les llums, aplico les primeres ombres i la taca vermella del fons, bàsicament per contrastar. Us ensenyo el dibuix sense la línia.


Aquí el retrat estava més o menys acabat. Si us hi fixeu, he anat esborrant algunes de les línies que em semblaven massa marcades o innecessàries (algunes de la cara i del coll, sobretot les que delimitaven les ombres). Per fer els acabats vaig anar fenr servir diferents blenders (round blender brus i smudge, sobretot).



Finalment, com que la integració del dibuix de línia amb la part del color no m'acabava de convèncer, en vaig acabar esborrant la major part i fusionant la capa de linia amb la de color amb el modo de fusión de capa soft light, i fent servir altre cop el blender smudge vaig difuminar les parts de línia que quedaven. Aleshores vaig ajuntar les dues capes (finestra layers - drop all) i ja per acabar, com que em semblava que el difuminat de l'acabat era massa net, vaig anar seleccionant la opció del comptagotes per seleccionar els colors de base i vaig afegir una sèrie de pinzellades sense difuminar.

I això és més o menys tot...

1 comentari:

Iñaki Gorri ha dit...

Nene, aixó és boníssim. Si no t'importa et copiaré un parell de idees i provaré jo també. Molt ben explicat el procés, per cert. Prenc nota!! gràcies mestre